Fyrisskolan

Det är snart en vecka sen nu jag började gymnasiet.
Kan säga att det var jobbigt de första dagarna, man kände ingen och det var allmänt stelt. Men nu efter flera dagars "lära känna varandra lekar" så börjar man iaf se vilka som man kan hänga efter som ett litet plåster, haha.
Idag var första dagen vi hade vanliga lektioner och vi fick våra böcker. Vår mattelärare, som även är vår klassföreståndare, verkar vara lite smått sinnesförvirrad och säger precis vad han tycker..
Datorkunskapen verkar vara kul, även om dagens uppgift var lätt och gjorde att jag fick sluta en timme tidigare när jag var klar (!) Läraren är dessutom en tjej (tant?) som avslutar varje mening med "va".. Typ: "Nu ska ni lyssna på mig, va" eller "Om man går på en gata va, och ser någon man känner va" med betoning på det sista ordet. Man bara måste älska dialekten..

Kom precis hem från en joggintur på elljusspåret. Glöm det där jag sa om att jag inte tappat så mycket kondis..
Nu är jag sjukt sugen på knäckebröd, falurågrut såklart!

Min snygga, kära skolväska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0